برگزاری یازدهمین کنفرانس در خصوص سیستم مدیریت حمل و نقل راه آهن اروپا
تمامی عوامل دخیل در اجرا و توسعه ERTMS، ETCS، GSM-Rدر خصوص راه حلهای بهینه سازی سرمایه گذاری ریلی در سراسر جهان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
یازدهمین کنفرانس جهانی سیستم مدیریت حمل و نقل راه آهن اروپا(ERTMS) مشترکاٌ توسط UIC و راه آهن دولتی ترکیه (TCDD) در 13 فروردین 1393(2 آوریل 2014 ) با حضور 800 شرکت کننده از 38 کشور و کل قاره ها تشکیل گردید. موضوع اصلی یازدهمین کنفرانس جهانی ERTMS عبارت بود از: « ERTMS، بهینه سازی سرمایه گذاری های ریلی در سراسر جهان» . جلسات ویژه ای به نیازهای مصرف کنندگان، آخرین وضعیت و موقعیت هدف برای ERTMS، تجربه عرضه کنندگان ERTMS، کاهش هزینه ها، اجرای استراتژی ها بعلاوه چشم اندازهایی برای پیشرفت فناوری برای ERTMS تخصیص داده شده بود.
این کنفرانس با حمایت وزیر حمل و نقل ترکیه، امور دریایی و ارتباطات، آقای لطفی الوان برگزار گردید. بهنگام خوشامدگویی، وی تأکید نمود که راه آهنها به عنوان یک سیستم حمل و نقل امن و ایمن قویاٌ در سیاست حمل و نقل دراز مدت و پایدار سهیم هستند. راه آهنها باید کریدورهای حمل و نقل را توسعه بخشند تا توسعه یابند و استفاده از چنین کریدورهای بین المللی موجب هماهنگی، بهره برداری متقابل و قوانین مشترک می گردد. توسعه سریع راه آهنها طی دهه های قبل در ترکیه در ایجاد جاده ابریشم جدید سهم اجتناب ناپذیر داشته و شامل اتصال ثابت مارماریMarmaray) )[1] میگرددو بدین ترتیب اروپا به آسیا، آفریقای شمالی، خاورمیانه و شرق دور متصل می شود.
ژان پیر لوبینو، مدیر کل UIC نیز با خوشحالی به تمامی شرکت کنندگان و دست اندرکاران کنفرانسERTMSکه برای مرتبه اول در ترکیه در تقاطع اروپا، آسیا و خاورمیانه برگزار می گردید به عنوان یک نماد قدرتمند خوشامد گفت و اظهار داشت کهدر حقیقت ترکیه به یکی از کشورهای پیشرو که نسبت به راه آهن خود دارای اطمینان است و آن را یک وسیله مؤثر برای ارتقاء توسعه اقتصادی و اجتماعی در حال و آینده می داند تبدیل شده است. وی اضافه نمود که « باعث خوشحالیاینجانب است که به نمایندگان کشورها و همچنین مناطقی که برای اولین بار در کنفرانس ERTMS شرکت می کنند، به ویژه آفریقای شمالی، خاورمیانه، شرق دور، آسیا، استرالیا، برزیل خوشامد بگویم. علاقمندی بسیار برای کنفرانس 2014 مبین این است که سیستم ERTMS با اجزای ETCS آن برای کنترل قطار و GSM-R برای ارتباطات رادیویی نه تنها قابلیت سوددهی خود را در اروپا اثبات کرده است بلکه چشم اندازهای اجرایی جدیدی را در سراسر جهان پیشنهاد می دهد. سلیمان کارامان، مدیر کل راه آهن دولتی ترکیه (TCDD) و رئیس منطقه خاورمیانه UIC به گرمی از تمامی شرکت کنندگان استقبال نمود و تعهد استثنایی خود را برای پیشنهاد یک سیستم حمل و نقل ریلی مدرن و مؤثر نه تنها برای ترکیه بلکه برای کشورهای همسایه اظهار داشت.
وی تأکید نمود که نقش راهبردی اتصال ریلی مارماری( Marmaray) که شامل سیستم راه آهن پیوسته از لندن به پکن برای اولین بار است، به صورت نمادین احداث مجدد جاده ابریشم ریلی تلقی می گردد. اتصال مارماری ( Marmaray)، بخشی از سیستم باری،بین شهری شاتل و سریع السیر جدید بوده که برای کشورهای همسایه در آینده سودمند خواهد بود. بنابراین موضوع بهره برداری متقابل طی کنفرانس UIC ERTMS، یک موضوع ضروری برای آینده به شمار می رود.
بقیه سخنرانان اصلی در جلسه رسمی عبارت بودند از مارسل ورسلیپ، مدیر اجرایی آژانس راه آهن اروپا (ERA)، فیلیپ سیتروئن، مدیر کل صنایع ریلی اروپا (UNIFE) ، لیبور لخمن، مدیر اجرایی جامعه راه آهن های اروپا و شرکت های زیربنایی( (CER، لوک لالمند، مدیر کل اینفرابل، بلژیک ، نایب رئیس EIM و کاری کاپسچ از گروه صنایع GSM-R. قبل از افتتاح کنفرانس، راه آهن ترکیه یک بازدید فنی برای تمامی شرکت کنندگان با تأکید بر روی اتصال ثابت مارماری سازماندهی نمود که شامل بازدید از دو ایستگاه جدید Uskudar و Yenikapi میگردید. طی یک جلسه توجیهی، تمامی شرکت کنندگان اطلاعات جامعی را در خصوص تمامی ابعاد این پروژه به شرح ذیل دریافت نمودند: برنامه ریزی کلی و تحقق پروژه، نقش پروژه در در تاریخ و میراث استانبول ( باستان شناسی و غیره) و همچنین شرایط فنی برای بهره برداری از اتصال ریلی مارماری امروز و آینده.
برچسبها: