هماهنگی بین مراکز علمی کشور؛ از وظایف وزارت علوم است
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز پنجشنبه در مراسم بهرهبرداری از چند طرح در دانشگاه فردوسی مشهد، هماهنگی بین مراکز علمی کشور را یکی از وظایف این وزارتخانه دانست.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر غلامی در این مراسم با اشاره به اینکه توسعه طرحهای فناورانه در راستای سیاستهای کلان این وزارتخانه است، گفت: آنچه در مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد دیده شد نمایش همت و تلاشی است که نشان میدهد این مرکز آموزش عالی به چه جایگاهی از دانش رسیده و میتواند یاریگر اجرای مناسب طرحهای پژوهشی در دیگر مراکز علمی کشور باشد.
وی با بیان اینکه وزارت علوم به دنبال استفاده از ظرفیت های علمی، آموزشی و فناورانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در توسعه کشور و حل مشکلات جامعه است، افزود: طرحهای فناورانه پس از اجرا در سطح دانشگاه فردوسی مشهد، میتواند به سطح استانی و سپس کشوری گسترش یابد و با نظرداشت شرایط با زیرساختهای ملی تطبیق یابد.
وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس برنامه راهبردی مشخص و برنامهریزی شده در حال حرکت علمی رو به آینده است تا جایگاه خود را در سطوح ملی و بینالمللی ارتقاء دهد.
وزیر علوم در ادامه یکی از وظایف وزارت علوم را هماهنگی بین مراکز علمی کشور ذکر کرد و افزود: بر این اساس اجرای کارهای مشابه در سطح دانشگاههای جوان که گنجایش کارشناسی لازم را ندارند و مجموعههای علمی توانمند بهگونهای صورت میگیرد که نیروهای جوان به سطح کیفی لازم ارتقاء یابند و نقاط قوت طرحها به دیگر مراکز علمی نیز منتقل میشود.
وی با بیان اینکه وزارت علوم به دنبال استفاده از ظرفیت های علمی، آموزشی و فناورانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در توسعه کشور و حل مشکلات جامعه است، افزود: طرحهای فناورانه پس از اجرا در سطح دانشگاه فردوسی مشهد، میتواند به سطح استانی و سپس کشوری گسترش یابد و با نظرداشت شرایط با زیرساختهای ملی تطبیق یابد.
وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس برنامه راهبردی مشخص و برنامهریزی شده در حال حرکت علمی رو به آینده است تا جایگاه خود را در سطوح ملی و بینالمللی ارتقاء دهد.
وزیر علوم در ادامه یکی از وظایف وزارت علوم را هماهنگی بین مراکز علمی کشور ذکر کرد و افزود: بر این اساس اجرای کارهای مشابه در سطح دانشگاههای جوان که گنجایش کارشناسی لازم را ندارند و مجموعههای علمی توانمند بهگونهای صورت میگیرد که نیروهای جوان به سطح کیفی لازم ارتقاء یابند و نقاط قوت طرحها به دیگر مراکز علمی نیز منتقل میشود.